Research, trendy
Styl i ton narracji wizualnej i językowej
Logo
Symbole marki
Key visual
Elementy graficzne
Ilustracje
Motion design
Oprawa wydarzeń
Szablony social media
Ubrania zawodników
Zestaw kibica
Dedykowana linia odzieży
Norwid to PlusLigowy zespół siatkarski z Częstochowy, który od ponad 20 lat wychowuje przyszłych reprezentantów Polski.
Research, trendy
Styl i ton narracji wizualnej i językowej
Logo
Symbole marki
Key visual
Elementy graficzne
Ilustracje
Motion design
Oprawa wydarzeń
Szablony social media
Ubrania zawodników
Zestaw kibica
Dedykowana linia odzieży
Historia klubu nierozłącznie wiąże się z 9 LO im. Cypriana Kamila Norwida. To właśnie tam, w 1999 roku powstała klasa sportowa o profilu siatkarskim, która z czasem przekształciła się w klub zrzeszający siatkarzy w różnych grupach wiekowych – od młodzików, przez kadetów i juniorów, aż po PlusLigową drużynę seniorską.
Nowa historia
Wraz z awansem do Plus Ligi nadszedł czas na odświeżenie wizerunku klubu. Bazując na dotychczasowej tożsamości, określiliśmy DNA marki – uwzględniając jej wartości, misję i wizję rozwoju. Wykorzystując bogatą symbolikę klubu, opracowaliśmy nowy zestaw elementów budujących jego nową tożsamość wizualną.
Klub do tej pory posługiwał się okrągłym emblematem z wpisaną w ilustrację piłki cyfrą 9. To nawiązanie do historii klubu – utworzonej ponad 20 lat temu pierwszej klasy o profilu siatkarskim w 9 LO im. Norwida.
Dwa elementy dotychczasowego logo – piłkę i cyfrę 9 – połączyliśmy w stylizowany symbol. Uprościliśmy również zapis nazwy w emblemacie, aby „Norwid” był bardziej czytelny. Dodatkowo, nazwa została uzupełniona o dopisek „Volleyball Club”. Anglojęzyczny zapis ułatwia użycie logo przy różnych okazjach i odzwierciedla ambicje klubu do rywalizacji na poziomie europejskim. Całość oprawiliśmy w nowy kształt herbu, aby znak lepiej wyróżniał się na tle innych drużyn.
Od kilku lat maskotką klubu jest Sowa. Została opracowana przez grupę kibiców i stała się ważnym elementem dopingu w trakcie rozgrywek.
Wiele symboli, jedna tożsamość
Największym wyzwaniem było zintegrowanie licznych dotychczasowych elementów identyfikacji. Różnorodność symboli jest charakterystyczna dla oprawy klubów sportowych w stylistyce Varsity – estetyka szkolnych i uniwersyteckich drużyn sportowych łączy sportowy wygląd z klasycznymi elementami, takimi jak naszywki, ilustracje i ozdobne napisy.
Doceniając wkład pracy kibiców, uznaliśmy Sowę za idealną brand hero marki. Przenieśliśmy ją w formie ilustracji na gadżety i ubrania dla kibiców. Zestaw elementów graficznych uzupełnia stylizowany napis Norwid – zainspirowany podpisem C.K. Norwida.
Charakterystyczne dla stylu Varsity stonowane kolory – w naszym przypadku granat – połączyliśmy z intensywnym niebieskim i pomarańczem, który jednocześnie jest kolorem głównego sponsora klubu.
Ambicje i rozwój
Dzięki nowej oprawie graficznej klubu budujemy większą rozpoznawalność. Nowy, spójny system identyfikacji ułatwia codzienną pracę w tworzeniu komunikacji do kibiców i branży. Wypracowana oprawa graficzna szanuje historię klubu, jednocześnie nadając marce młodzieżowy i dynamiczny charakter.