#nowahistoria

Norwid to PlusLigowy zespół siatkarski z Częstochowy, który od ponad 20 lat wychowuje przyszłych reprezentantów Polski.

Rebranding klubu siatkarskiego
Strategia marki

Research, trendy
Styl i ton narracji wizualnej i językowej

Identyfikacja wizualna

Logo
Symbole marki
Key visual
Elementy graficzne
Ilustracje
Motion design

Wdrożenie

Oprawa wydarzeń
Szablony social media
Ubrania zawodników
Zestaw kibica
Dedykowana linia odzieży

Historia klubu nierozłącznie wiąże się z 9 LO im. Cypriana Kamila Norwida. To właśnie tam, w 1999 roku powstała klasa sportowa o profilu siatkarskim, która z czasem przekształciła się
w klub zrzeszający siatkarzy w różnych grupach wiekowych – od młodzików, przez kadetów i juniorów, 
aż po PlusLigową drużynę seniorską.

Nowa historia

Wraz z awansem do Plus Ligi nadszedł czas na odświeżenie wizerunku klubu. Bazując na dotychczasowej tożsamości, określiliśmy DNA marki – uwzględniając jej wartości, misję i wizję rozwoju. Wykorzystując bogatą symbolikę klubu, opracowaliśmy nowy zestaw elementów budujących jego nową tożsamość wizualną.

Klub do tej pory posługiwał się okrągłym emblematem z wpisaną w ilustrację piłki cyfrą 9. To nawiązanie do historii klubu – utworzonej ponad 20 lat temu pierwszej klasy o profilu siatkarskim w 9 LO im. Norwida.

Dwa elementy dotychczasowego logo – piłkę i cyfrę 9 – połączyliśmy w stylizowany symbol. Uprościliśmy również zapis nazwy w emblemacie, aby „Norwid” był bardziej czytelny. Dodatkowo, nazwa została uzupełniona o dopisek „Volleyball Club”. Anglojęzyczny zapis ułatwia użycie logo przy różnych okazjach i odzwierciedla ambicje klubu do rywalizacji na poziomie europejskim. Całość oprawiliśmy w nowy kształt herbu, aby znak lepiej wyróżniał się na tle innych drużyn.

Od kilku lat maskotką klubu jest Sowa. Została opracowana przez grupę kibiców i stała się ważnym elementem dopingu w trakcie rozgrywek.

Wiele symboli, jedna tożsamość

Największym wyzwaniem było zintegrowanie licznych dotychczasowych elementów identyfikacji. Różnorodność symboli jest charakterystyczna dla oprawy klubów sportowych w stylistyce Varsity – estetyka szkolnych i uniwersyteckich drużyn sportowych łączy sportowy wygląd z klasycznymi elementami, takimi jak naszywki, ilustracje i ozdobne napisy.

Doceniając wkład pracy kibiców, uznaliśmy Sowę za idealną brand hero marki. Przenieśliśmy ją w formie ilustracji na gadżety i ubrania dla kibiców. Zestaw elementów graficznych uzupełnia stylizowany napis Norwid – zainspirowany podpisem C.K. Norwida.

Charakterystyczne dla stylu Varsity stonowane kolory – w naszym przypadku granat – połączyliśmy z intensywnym niebieskim i pomarańczem, który jednocześnie jest kolorem głównego sponsora klubu.

Ambicje i rozwój

Dzięki nowej oprawie graficznej klubu budujemy większą rozpoznawalność. Nowy, spójny system identyfikacji ułatwia codzienną pracę w tworzeniu komunikacji do kibiców i branży. Wypracowana oprawa graficzna szanuje historię klubu, jednocześnie nadając marce młodzieżowy i dynamiczny charakter.

2024
Zespół projektowy:
Julek Wierzchowski, Oksana Shmygol, Tomasz Jurecki, Patrycja Mola, Oliwia Zypser, Mirek Kliś
Zespół Norwid:
Łukasz Żygadło, Marek Osuchowski, Kinga Kowalczyk

Zobacz inne projekty