Nowa energia RAS

Ringier Axel Springer trzyma rękę na pulsie. I to nie tylko w tym sensie, że zajmuje się przekazywaniem najświeższych informacji.

Rebranding marki
Strategia marki

Analiza wizerunku marki
Kody wizualne kategorii
Architektura marki i portfolio
Research, trendy
Stylistyka, tonality

Identyfikacja wizualna

Logo
System oznaczeń submarek
lustracje
Ikony i infografika
Motion design
Sound design

Identyfikacja językowa

Storytelling
Scriptwriting
Słownik marki

Content

Copywriting
Obróbka wideo
Dobór materiałów, przygotowanie techniczne

Wdrożenie

Pitch deck, sales deck
Oprawa social media
Sesja foto – art direction
Film – art direction
Design system
Brand manual online

Website

User Experience Design
Web Design

Ostatnie lata to konsekwentna ewolucja marki – od wydawcy drukowanej prasy do zaawansowanej technologicznie firmy, która oferuje wiele cyfrowych rozwiązań. Nasze zadanie polegało na odświeżeniu identyfikacji wizualnej w związku z tą zmianą. Opracowaliśmy nową architekturę marki oraz narrację wizualną i językową.

Idea kreatywna

Pracę zaczęliśmy od przełożenia nowej strategii wyrażonej hasłem „we empower free decisions” na ideę kreatywną. Szukaliśmy czegoś, co doda energii.
Obecne w dotychczasowym logo kolorowe segmenty postanowiliśmy ze sobą połączyć, tworząc w ten 
sposób gradientowy pasek mocy.

Kolorowe segmenty nawiązywały do techniki drukarskiej i podkreślały genealogię firmy. Gradientowy pasek mocy wiąże RAS ze światem cyfrowym.

Architektura marki

RAS to bogate portfolio tytułów, takich jak Onet, Newsweek, Forbes czy Business Insider oraz 
wiele innych submarek, wydarzeń, inicjatyw czy działów. One także są ze sobą połączone – podobnie jak kolory w logotypie.

Zaproponowaliśmy rozwiązanie liternicze, które nawiązuje do nagłówków prasowych.

Elastyczny design system

Nowy branding jest spójny i pozwala na budowanie zróżnicowanych komunikatów. Obejmuje całą markę 
bez dominowania życia submarek.

Layouty mają różne natężenie i intensywność wizualną. Od minimalistycznych materiałów korporacyjnych po dynamiczną oprawę wydarzeń.

Dla oficjalnych materiałów korporacyjnych zaprojektowaliśmy minimalistyczną oprawę graficzną, z kolei employer branding 
i inicjatywy firmowe dostały więcej energii oraz kolorowe aple.

Audio identity

Nowa identyfikacja ma różne stopnie intensywności. Opracowaliśmy je również dla identyfikacji dźwiękowej.

Strona korporacyjna

Projekt objął kompletną przebudowę architektury informacji, poprzedzoną zdefiniowaniem grupu odbiorów serwisu oraz ich potrzeb. Nowa strona korporacyjna prezentuje nie tylko strukturę, misję i wizję RAS ale również kompleksowo przedstawia wszystkie marki w portfolio ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potencjał reklamowy. W warstwie storytelingowej postawiliśmy na najwyższą wartość RAS czyli ludzi i technologię.

Gradient daje duże możliwości w zastosowaniach cyfrowych.

2023
Design & Art Direction:
Julek Wierzchowski, Oksana Shmygol, Tomasz Jurecki, Patrycja Mola, Mariusz Czepiec, Łukasz Wojtysko, Mirek Kliś
Zespół po stronie Klienta:
Bartek Kozłowski, Karolina Sznajder, Kinga Szurmiak, Małgorzata Kuś

Zobacz inne projekty