RMF FM - największa stacja muzyczno-informacyjna

Kompleksowy rebranding radiowej Grupy RMF – pierwszej polskiej prywatnej stacji radiowej.

Rebranding marki: Strategia marki

Analiza i diagnoza marki
Research, trendy
Stylistyka, tonality

Identyfikacja wizualna

Logo RMF FM, Maxxx, Classic, RMF24
System identyfikacji w ramach Grupy RMF
Key visual

Wdrożenie

Dobór materiałów, przygotowanie techniczne
Brand Manual

Kompleksowy rebranding radiowej Grupy RMF: głównej stacji RMF FM, popowego RMF MAXXX, muzyczno-literackiego RMF Classic oraz portalu informacyjnego RMF24.

Nowe liternictwo skrótu RMF zostało wykreślone od podstaw tak, by korespondowało z charakterystycznym, żółtym apletem RMF-u, ale może też funkcjonować samodzielnie – jedynie kształtem sugerując jego obecność.

Zadaniem było odświeżenie logotypów (przy zachowaniu ich indywidualnego charakteru) oraz opracowanie systemu spajającego / porządkującego
w ramach grupy.

Logotyp RMF MAXXX – drapieżność poprzedniego logo nadawała mu charakteru, ale przestała przystawać do popowej stacji i niebezpiecznie przypominała Roxy FM. Nowy logotyp jest łagodniejszy w wyrazie, przy zachowaniu cech stanowiących o rozpoznawalności. Jest też przystosowany do nowego systemu porządkującego Grupy RMF.

Znak RMF Classic – wymagał przede wszystkim zmiany jakościowej.Nowy, inspirowany podpisem Chopina logotyp ma podobną do poprzedniego bryłę i charakter, również został dostosowany do systemu Grupy.

2009
Zespół Studia:
Marcin Wolny, Jan Bielak, Christoph Dunst, Maciej Ochęcki

Zobacz inne projekty