Teatr dla wszystkich

Ludowy powstał w latach 50 XX wieku i jest jedną z najważniejszych scen teatralnych w Krakowie. W 2023 roku poszerzył swoją działalność tworząc Teatralny Instytut Młodych. Zmiany w obrębie instytucji sprawiły, że potrzebny był nowy język wizualny.

Rebranding teatru:
Strategia marki

Diagnoza stanu obecnego marki
Architektura marki
Research, trendy
Stylistyka, tonality

Identyfikacja wizualna

Font
Logo i system oznaczeń
Key visual
Elementy graficzne
Ikony i infografika
Motion design

Signage, wayfinding

Analiza i audyt przestrzeni
Koncepcja komunikacji przestrzennej
Koncepcja wzornicza
Koncepcja projektowa
Komplet zasad i projektów technicznych umieszczania
Nadzór nad wdrożeniem
Badania, testy, kontrola jakości

Wdrożenie

Szablony oprawy komunikacji
Szablony druków
Dobór materiałów, przygotowanie techniczne
Design System
Brand Manual

Teatr Ludowy to miejsce mocno związane z Nową Hutą i lokalną społecznością, ale repertuar skierowany jest do publiczności z całej Polski. Są w nim propozycje dla dzieci, młodzieży oraz widzów dorosłych. Przedstawienia awangardowe, wyznaczające nowe kierunki w polskim teatrze, a także te bardziej popularne i mainstreamowe.

Proces kreatywny zaczęliśmy od wizualnej historii teatru. Analizowaliśmy stare logotypy, plakaty, ulotki oraz przyglądaliśmy się architekturze budynku, w której działa teatr. Szukaliśmy inspiracji dla nowego brandingu.

Nie mogliśmy oczywiście pominąć pięknego neonu na fasadzie frontowej. Na jego podstawie stworzyliśmy krój pisma o nazwie „Ludowy”. Początkowo był przez nas projektowany na potrzeby kilku liter do samego logotypu. Z czasem ewoluował w kompletny font, na którym oparliśmy key visual instytucji.

“Ludowy” to opracowany przez nas variable font o zmiennej szerokości znaków. Oprócz plakatów i druków świetnie sprawdza sią w animacjach i cyfrowych materiałach promocyjnych.

Wspólna identyfikacja dla Teatru Ludowego, jak i jego nowej części, czyli TIM-u to wzajemne wsparcie obu instytucji. TIM korzysta z rozpoznawalności Ludowego, a główna siedziba korzysta ze świeżej energii, jaką daje miejsce skierowane do młodszej publiczności.

Oznakowania przestrzenne również bazują na liternictwie inspirowanym neonem. Dzięki temu nowoczesne przestrzenie TIM posiadają łącznik z historią Nowej Huty.

Opracowaliśmy również system wymiennych tablic z oznaczeniami dla zaplecza teatralnego oraz pomieszczeń biurowych.

Oznaczone zostały: sceny, sale teatralne, studio nagrań, archiwum, magazyny, pokoje gościnne oraz piętra.

2023
Zespół projektowy:
Julek Wierzchowski, Patrycja Mola, Oksana Shmygol, Tomek Jurecki, Michał Róg, Oliwia Zypser, Łukasz Wojtysko, Mirek Kliś. Konsultacja typograficzna: Mateusz Machalski. Spoiwo Studio: Olga Sajnóg-Dąbek, Ewelina Ziółkowska - Jacyków
Zespół po stronie Teatru:
dyr. Małgorzata Bogajewska, Jerzy Fedorowicz, Beata Strama, Katarzyna Dudek, Agnieszka Wierzbicka

Zobacz inne projekty