Żubrówka Czarna - polska kultowa marka

Odsłona premium tej kultowej marki: jedyna w Polsce wódka poddawana unikalnemu procesowi filtracji węglem drzewnym.

Rebranding marki:
Strategia

Analiza kategorii
Analiza desk research

Identyfikacja wizualna

Logo
Key visual
Ilustracje
Ikony

Opakowanie

Koncepcja graficzna
Przygotowanie i nadzór nad produkcją

Wdrożenie

Copywriting
Przygotowanie techniczne
Szablony oprawy komunikacji
Brand Manual

Zostaliśmy zaproszeni do przeprowadzenia rebrandingu obejmującego nowy rysunek żubra, logotyp i odświeżenie typografii na butelce. Język wizualny – czerń, złoto i biel oraz dyskretne uszlachetnienia jednoznacznie kierują produkt na półkę premium.

W nowym rysunku zachowanie są najbardziej rozpoznawalne cechy dotychczasowego znaku: poza, kształt i proporcje. Wiele zmieniło się za to w detalu. Poprawiona została postawa, żubr stoi teraz pewniej na ziemi i emanuje mocą i godnością. Rysunek jest bardziej ewidentny, a detal rysowany mocniejszą kreską i czytelniejszy. Powstały też specjalne wersje uproszczone, tak by dało się precyzyjnie kontrolować zachowanie rysunku przy pomniejszeniach czy specyficznych metodach druku.

Żubrówka Czarna bazuje na kroju Shackleton, zmodyfikowanym tak, żeby napis opisany na łuku był czytelny i jednocześnie zachowywał charakterystyczne detale.

Dodatkowo na opakowaniu używany jest bezszeryfowy, przewężony krój League Gothic, kontrastujący z szerokim, szeryfowym Shackletonem w logotypie. Zapisane są nim odmiany smakowe produktu, używany jest także w komunikacji marki, np. do krótkich tytułów i nagłówków. Kolejne charakterystyczne kroje pisma to Tabac G2 i Dejavu Serif, którymi można zapisywać nagłówki i dłuższe teksty.

Smak Żubrówki Czarnej Leżakowanej to połączenie wody ze źródeł Puszczy Białowieskiej, doskonałego polskiego spirytusu pszenicznego i unikalnego procesu filtracji węglem drzewnym dębowym. Ostateczny charakter nadaje jej proces leżakowania w beczkach z najlepszych gatunków drzew, które oddają swój aromat.

Żubrówka to legendarna polska wódka, znana i doceniana na całym świecie.Zostaliśmy poproszeni o opracowanie opakowań dla nowych wariantów smakowych – leżakowanych w beczkach z jesionu lub dębu. Naszym zadaniem było podkreślenie naturalnego pochodzenia składników oraz kraftowego charakteru produktu.

Motyw słojów drewna na butelce nawiązuje do starannego doboru surowców i procesu leżakowania wódki w drewnianych beczkach. Wyczuwalna tekstura druku przywołuje jednocześnie skojarzenie z odciskiem palca – śladem ludzkiej pracy.

Smak Żubrówki Czarnej Leżakowanej to połączenie wody ze źródeł Puszczy Białowieskiej, doskonałego polskiego spirytusu pszenicznego i unikalnego procesu filtracji węglem drzewnym dębowym. Ostateczny charakter nadaje jej proces leżakowania w beczkach z najlepszych gatunków drzew, które oddają swój aromat.

2020
Zespół projektowy:
Julek Wierzchowski, Marcin Wolny, Paulina Duźniak, Packshot: Mateusz Torbus
Prowadzący ze strony Klienta:
Monika Grudniak

Zobacz inne projekty